NRD Начало
Петък, 22 Ноември 2024
Начало Авансцена Независимостта винаги идва с компромиси
1836
Авансцена

Независимостта винаги идва с компромиси

Независимостта винаги идва с компромиси. Човек трябва да намира време за себе си и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно. Дори, когато обичаме някого, ние трябва да запазим нашата индивидуалност, защото тя е това, което е създало връзката – този съюз между двама души, които в един момент са били непознати, а после стават семейство. Това казва режисьорът Ясен Пеянков по повод премиерата на „Куклен дом, втора част“ в Народния театър „Иван Вазов“

| 17 Октомври 2024, 08:23 ч.
Независимостта винаги идва с компромиси
Независимостта винаги идва с компромиси
Снимка © DFA

Независимостта винаги идва с компромиси. Човек трябва да намира време за себе си и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно. Дори, когато обичаме някого, ние трябва да запазим нашата индивидуалност, защото тя е това, което е създало връзката – този съюз между двама души, които в един момент са били непознати, а после стават семейство. Това казва режисьорът Ясен Пеянков по повод премиерата на „Куклен дом, втора част“ в Народния театър „Иван Вазов“.

„Фантомът на операта“ се завръща у нас с нови попълнения в актьорския състав, съобщават организаторите от „БГ саунд стейдж“.

Продукция ще пристигне в София още на 17 август за репетиции и подготовка на представленията.

Новият сезон е с участието на Бриджит Костело в ролята на Кристин Дайе. Тя ще си партнира с Надим Нааман в ролята на Фантома, заедно с Лара Мартинс – в ролята на Карлота, Валери Кутко, която отново влиза в образа на Мадам Жири. 

Джорджа Уилкинсън отново е в ролята на Кристин, Дъги Картър – в ролята на  Раул, Арвид Ларсен – в ролята на Андре, Никълъс Гарет – Фирмин.

Към турнето за първи път се присъединяват актьорите Матю Макдоналд, Криси Пъркинс, Конър Пратчет, Чарли Сма

Идрис Елба планира да създаде филмово студио на танзанийския остров Занзибар, предаде АФП. 

Актьорът и рапър, който има корени от Сиера Леоне и Гана, вече е говорил за желанието си да подпомогне развитието на филмовата индустрия в Африка. 

„Идрис Елба ще построи модерно студио, подобно на Холивуд, на Ноливуд, което се намира в Нигерия или на Боливуд, в Индия“, каза министърът на инвестициите на Занзибар Шариф Али Шариф. Властите там вече са предоставили на актьора 80 хектара земя на остров Унгуджа. 

„Не знам как ще наричаме местната филмова индустрия - може да е „Заливуд“ (Zallywood) или „Завуд“ (Zawood)", каза той по време на Международния филмов фестивал в Занзибар.

Според местните медии студиото може да даде тласък на зараждащите се усилия на Танзания в областта на международното филмопроизводство. Проектът е обсъждан миналата година м

Вежди Рашидов създава паметник на българския политик Стоян Омарчевски (1885-1941).

По произведението той работи със скулптора Красимир Ангелов, съобщават от екипа на Рашидов.

По думите им идеята е на директора на Сатиричния театър „Алеко Константинов” - Калин Сърменов, който с подкрепата на зрителите е организирал дарителска кампания в театъра. Сърменов е посетил ателието на Вежди Рашидов, за да види паметника, направен първо от глина. Той е разказал, че от детството си се възхищава на делото на Стоян Омарчевски, което незаслужено е останало потънало в дебрите на историята, разказват от екипа на Рашидов.

„Още когато Калин Сърменов ми сподели идеята си за паметника, аз се  вдъхнових за творбата. Длъжни сме пред паметта на големите българи не само да се преклоним, но и да оставим знак за уважение и почит. Късата памет се опитва да обезцени

Във всяка моя картина е заложено посланието за надеждата. Това каза художничката Калина Лютова по време на откриването на изложбата „Късен дъжд“ в столичната галерия „Сердика“ тази вечер.

По думите това послание е особено изявено в картината, която е и мото на изложбата „Късен дъжд“. „Всяка една картина е лично мое преживяване“, отбеляза Лютова.

ЗА ДЪЖДА КАТО СИМВОЛ НА НАДЕЖДАТА

Лютова обясни, че късният дъжд предполага очакване за промяна, очакване за нещо, което дълго време е заложено „в идеята на автора“.

По думите й посланието, което картините съдържат, е послание за късен дъжд, който прониква в едно пространство и то става изпълнено с надежда. Художничката посочи, че „надеждата трябва да бъде отправната точка, защото ние живеем в един бездуховен

На 11 октомври ще бъде открит Есенен салон на Дружеството на троянските художници (ДТХ) в галерия „Серякова къща“ в Троян, съобщи Мариела Шошкова, уредник в галерията.

Залите на галерията ще приютят най-новите живописни, керамични и пластични творби, създадени от членовете на дружеството.

През миналата година в рамките на салона са представени над 90 творби, а очакванията на галеристката са в изложбата през настоящата година да вземат участие между 20 и 30 автори.  Тя допълни, че галерията работи и с други троянски и гостуващи художници, който не са членове на ДТХ.

Събитието, което се провежда вече повече от 30 години, традиционно е съпътствано от музикални изпълнения. Този път ще гостува пианистът Краси Тодоров, член на група Jeremy. През годините той е бил пианист на Д2, работил е с Графа, Михаела Филева, Любо Киров, Мастило и много други.

Пиеса на американския драматург и носител на наградата „Оби“ за изключителни постижения в областта на драматургията – Лукас Нейт, е своеобразно продължение на едноименната пиеса на Хенрик Ибсен, и случващото се с Нора петнадесет години по-късно. 

„Цената на независимостта е самотата. В случая, моята героиня е трябвало да се скрие, да скрие името си, да пише под псевдоним, за да може да публикува книгите си. Въобще не съм мислила за тази битка между половете, която, може би, е основната тема. Мен наистина много ме вълнува темата за травмата от изоставянето, която тази жена причинява на децата си, какво тя прави с нейното майчинско чувство, как живее, как кастрира чувствата си, за да оцелее“, казва  Снежина Петрова, в ролята на Нора. 

По думите на Пеянков пиесата има много съвременни нотки, написана е на съвременен език, без да е жаргонен: „В същото време се играе с костюми, които според драматурга е най-добре да напомнят на епохата. Оттам нататък, има едно много интересно напрежение между съвременния език, времето, в което се развива, което отваря възможностите за нашия зрител да се почувства в тази атмосфера – сякаш не гледа нещо отдалечено, а нещо, което се случва сега, в този момент“.

„Много беше важно за тази проект да се създаде една защитена среда за много личен разговор помежду ни. Защото пиесата докосва много лични теми за всеки човек. И Ясен създаде такава среда, без да бъдем в психо-драматична ситуация. Самата пиеса е такава, но той беше много деликатен през цялото време и разбираше, че всеки работи със собствени, много раними зони в този текст“, допълва Снежина Петрова.

В „Куклен дом, втора част“ участват още Бойка Велкова, Радина Боршош, Цветан Алексиев. Сценограф е Кънчо Касабов, костюмограф – Йордан Михалев, композитор – Теодосий Спасов. Драматург на постановката е Анелия Янева.

В Милано ще бъде открита изложба, на която ще бъдат представени произведения на изкуството, конфискувани от мафията, съобщи електронното издание „Италианисмо“.

 Целта на местните власти е да повишат осведомеността за действията за борба с организираната престъпност.

Изложбата ще се проведе в Кралския дворец в Милано (Palazzo Reale) и ще бъде открита на 3 декември, като ще продължи до 26 януари 2025 г. В експозицията ще бъдат показани повече от 90 творби на значими италиански и международни художници, които са били откраднати от мафиоти.

„Взехме шедьоврите от престъпниците и ги върнахме на обществото“, казва Доменико Пираина, директор на Кралския дворец. „Това не е просто културна инициатива, а въпрос на справедливост“, допълва той. Изложбата включва картини на Джорджо де Кирико, Карло Кара, Салвадор Дали и Анди Уорхол.&n

"Дедпул & Върколака" - третият поред филм от поредицата за Дедпул, е вече трета седмица начело на зрителския интерес, показват обобщените данни от киносалоните. Соченият за един от най-добрите франчайзи от филми с възрастово ограничение, който в световен мащаб прехвърли милиард приходи, у нас е гледан от 115 991 зрители и събра 1 730 738 лева от билетите им.

На втора позиция е първата премиера от миналия петък - "Никога повече" по едноименния роман на Колийн Хувър. Драмата за млада жена, която се надява да започне нов живот в Бостън, но се сблъсква с кошмар от миналото си, е с вече 8 292 зрители и 108 240 лева приходи.

Трети по ред е анимационният "Аз, проклетникът 4", който е месец и половина сред най-гледаните филми у нас. Новата работа на Гру, която го отделя от миньоните и тяхното обучение за тайни мисии, са гледани от общо 160 855 зрители, а приходит

Тази вечер след полунощ е прожекцията на българския филм „Триумф“ на Международния кинофестивал в Торонто, съобщи сайтът на форума Tiff.com.

Филмът е включен в състезателната секция на фестивала „Платформа“ заедно с още девет заглавия със световни премиери. „Триумф“ е българско-гръцка продукция с участието на Мария Бакалова. Филмът е последната част от трилогията на творческия тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов, включваща филмите „Урок“ (2014) и „Слава“ (2016). Бакалова е и продуцент на филма, чийто актьорски състав включва още Юлиан Костов, Маргита Гошева и Юлиан Вергов.

„Триумф“ е вдъхновен от действителни събития в България през 90-те години, когато след падането на комунистическото управление екип от високопоставени военни и психолози предприемат строго секретна операция

Италианският тенор Андреа Бочели празнува 30 години в музиката през 2024 г. с дуети с популярни оперни, поп и кънтри изпълнители и с турне, част от което е и концертът му в София на 14 септември.

Албумът Duets, който предстои да излезе, ще бележи три десетилетия музикална кариера на Бочели и включва 32 песни, писа ЮПИ. В края на август излезе видеото към дуета, който Бочели записа с колумбийската певица Карол Джи. Смятаната за един от най-влиятелните регетон и поп изпълнители, лауреат на „Грами”, пет латино награди „Грами” и четири музикални награди на „Билборд”, пее с Бочели Vivo por ella. Песента е испански превод на популярната италианска песен Vivo per lei, която Бочели преди записа с Марта Санчес.

Освен дуетът с Карол Джи, Duets на Болечи ще включва излизали преди популярни колаборации и нови изпълнения с Крис Стейпълтън, Гуен Сте

Иван Кънев е уникален в нашата живопис, каза изкуствоведът проф. Чавдар Попов на откриването на изложбата „Живопис“ в зала „Васил Геров“ на Националния дарителски фонд „13 века България“. 

По думите на проф. Чавдар Попов Иван Кънев действително показва творчество, което буди възхищение и е едно от високите постижения в нашето изкуство.

„Една от представителните извадки в нашето изкуство“, отбеляза той.

Изкуствоведът подчерта, че колекцията е подредена от автора. Според Попов тази подборка дава една много добра представа за творчеството на Кънев.

Основното, което Иван Кънев подбира като мотиви, е онази архитектура в бита, в ежедневието на човека в България. Това са български пейзажи и основно е липсата на фигури, но ако би имало фигури тук и там, те биха се получили като шум, обясни изкуствоведът.

Режисьорът Ясен Пеянков и актрисата Снежина Петрова , в разговор с Даниел Димитров – за репетиционния процес, за сътрудничеството между режисьор и актьори, за семейството и традиционните роли на мъжа и жената, за верността към Ибсен и Лукас Нейт, за цената на независимостта.

Г-н Пеянков, от 2002 г. сте в трупата на „Степенулф“ – театърът, сред чиито основатели е Джон Малкович.  Случайно ли е, че поставяте по едно и също време с Малкович в Народния театър?

Ясен Пеянков: Да, абсолютно случайно е. Просто съвпаднаха нашите дати. Даже аз бях на неговата репетиция и съм много доволен, че имаме възможност да прекараме малко време заедно. Никога не съм предполагал, че двама актьори от театър в Чикаго ще се окажат режисиращи в Народния театър, в София, по едно и също време.

Усещането е различно. Тук сме на моя територия, така че сега аз мога да му показвам и да му давам съвети за някои неща. Джон много обича България, обича българските артисти и се чувства прекрасно тук. Къде сме с него, няма значение, но събитията тук са много приятни в момента и просто ни е хубаво да сме заедно по едно и също време, макар и за кратко.

Начина, по който работите в САЩ като режисьор, различава ли се от начина, по който работите в България?

Ясен Пеянков: Да, има разлика, първо, във времетраенето на процеса. В Съединените щати ние имаме процес, който продължава четири седмици с репетиции – между шест и осем часа на ден, шест пъти в седмицата. След това, има три дни само технически репетиции, които продължават по 10-12 часа, след това има десет предпремиерни представления. След това, всяка вечер се играе една и съща постановка, което е различно от репертоарния театър.

Тук имах много повече време да репетирам с артистите. Даже процесът беше разделен на две фази. Репетирах преди лятната ваканция, в третата седмица на май, после дойдох за още един месец, за да довърша пиесата. Харесва ми, защото, по някакъв начин, пиесата стои с теб. Артистите получават натрупвания, които водят до много интересни резултати, и, когато започнем да се връщаме към работата, повече време са живели с образите. Така че тук имам време за по-подробна работа с артистите, отколкото, когато репетирам в Щатите. 

Иначе, третирам по един и същи начин и американските, и българските артисти. За мен е важно да разкажем историята по най-честния, най-правдивия, най-образния и най-интересния начин. Всяка пиеса има своите качества, но много важен е начинът, по който разказваш – какво ще излезе на преден план, дали публиката ще бъде съпричастна и ще се забавлява, или ще бъде съкрушена.

Актьорът или режисьорът надделява в работата Ви като режисьор? Режисьорът Стоян Радев говори за „невидима“ режисура...

Ясен Пеянков: Аз също обичам „невидимата“ режисура. По принцип, работя с артистите като с мои сътрудници. По същия начин работя и с дизайнерите. Спектакълът не е роден само в моята глава. Но това, което артистите донасят в спектакъла, е най-важното. Като актьор знам, че невинаги обичам режисьорът много да се меси в моята работа, че има един процес, в който си казваш: „Виж, какво, остави ме малко на мира. Аз знам какво искаш, но не съм стигнал дотам. Още работя!“. Така че на мен това ми е познато и наистина давам тази „невидима“ режисура. Оставам актьорите да търсят, и когато видя посоката, започвам да давам конкретни конкретни бележки. Оттам нататък, когато вече си получил всичките тези неща от артистите, започваш да ги моделираш, ставаш като скулптор. Взимаш от всичко и започваш да изграждаш картината, както и да изчистваш нещата, които работят за спектакъла или против него. 

Снежина Петрова: Много беше важно за тази проект да се създаде една защитена среда за много личен разговор помежду ни .Защото пиесата докосва много лични теми за всеки човек. И Ясен създаде такава среда, без да бъдем в психо-драматична ситуация. Тя самата пиеса е някак си такава, но той беше много деликатен през цялото време и разбираше, че всеки работи със собствени, много раними зони в този текст. Беше много толерантен към това, което е изключително важно.

Всеки натиск, всяка амбиция, всеки опит да режисира, да поставя, да ни манипулира, мисля, че щеше да катастрофира – точно, защото в пиесата става дума за една архетипна ситуация. И мисля, че всеки човек има опит, поне в собственото си семейство или със свои близки. Това беше ключово качество на Ясен, благодарение на това ние така се разкрихме един към друг, а този спектакъл е просто комуникация между артистите.

Как се случи това сътрудничество, за което говорите. Някои го наричат „химия“... 

Ясен Пеянков: Да Ви кажа честно, процесът беше дълъг. Те не ме познават. Естествено, имаха някакви подозрения към мен от типа на „К`ъв е тоя американец, дето е дошъл да ни режисира“.

Преди това бях работил само с Бойка Велкова. Но мисля, че по време на процеса успях да спечеля тяхното доверие. Артистът трябва да се чувства удобно. Артистът трябва да е предразположен по такъв начин, че да може да извади най-доброто от себе си. Режисьорската професия има една малко треньорска жилка – защото наистина, като треньор, трябва да дадеш на твоите играчи самочувствие и поле за изява. Мисля, че успях да изградя тази връзка с артистите – достатъчно да ми се доверяват и да знаят, че знам какво правя и това, което казвам, ще допринесе не само за цялата визия на спектакъла, а също и те да работят на най-високото ниво в техния занаят. 

В каква посока „Куклен дом, втора част“ продължава темата за семейството и традиционните роли на мъжа и жената? 

Снежина Петрова: За мен по-важно е не толкова темата за традиционните роли, а по-скоро ситуацията на травмата в едно семейство. Защото напускането на майката е травматично – както за нея, така и за всички членове в системата. Интересни са нейните аргументи, как тя намира сили и аргументира това бягство от семейството. В тази травма остават трите и деца, съпруга и жената, която се явява нещо като втора майка, заместител за собствените й деца. Какво се случва 15 години по-късно, когато тя се завърне? Как всички рани се отварят? Как се оказва, че всъщност никой не е живял нормално през тези 15 години? Как без тази среща животът не може да продължи нормално? Тази среща е колкото болезнена, толкова и лечебна... 

Ясен Пеянков: Пиесата на Ибсен е била много скандална, даже е била забранена. В Германия не са могли да я играят, докато не се променили края, който всички знаем – Нора си отива. Но, ако Нора не си отиде, за какво е била цялата пиеса? Това вече не е шок в наше време, но това, което ми харесва в драматургията на Лукас Нейт, е, че той има невероятен респект към Ибсен. Той пише цялата пиеса, стоейки само по правата линия – между Торвалд и Нора, и е изчистил всичко останало. И оттам отива към идеята какво би се случило, ако тази жена се завърне след 15 години. Но това пак става в историческите обстоятелства на тогавашна Норвегия, което е в края на 19-и век. Оттам нататък той развива историята за това какво е направила, как е успяла, но също и какви са ограниченията за нейния успех и как тя трябва да плати за този успех. И, естествено, на първи план, веднага излизат отношенията между мъжете и жените, спорът дали има нужда от брак, какъв е смисъла на брака, какво става с децата в брака, какво става с всички хора, които са били засегнати от една такава случка... И се говори много за човешките отношения между мъжа и жената, каква е ролята на жената в съвременното общество...

Пиесата има много съвременни нотки, написана е на съвременен език, без да е жаргонен. В същото време се играе с костюми, които според драматурга е най-добре да напомнят за епохата. Оттам нататък има едно много интересно напрежение между съвременния език, епохата, времето, в което се развива, което отваря възможностите за нашия зрител да се почувства в тази атмосфера – сякаш не гледа нещо отдалечено, а нещо, което се случва сега, в този момент. Проблеми, към които всички ние сме съпричастни... 

Оставате верен – и на Ибсен, и на Лукас Нейт. Защо това е важно за Вас като режисьор?

Ясен Пеянков: Важно е, защото, след като има автор, той е имал идеи за всяко нещо. Така че, ако тръгнеш да променяш нещата, трябва да си доста доста смел и наистина да знаеш какво правиш. Аз, след като чух за първи път за тази пиеса, имах една много дълга пауза. „Куклен дом, втора част“ малко ми звучеше като холивудски сериал –  „Бързи и яростни 2“. Помислих си, че е много арогантно от страна на този човек да се осмели...

След като започваш да четеш, историята те въвлича и разбираш, че това, което е измислил, наистина е резонно продължение на оригиналната история на Ибсен, и как биха могли да се развиват отношенията между Торвалд и Нора след 15 години, ако тя се върне, без да е имало ни вест, ни кост от нея, и какво е отношението й към едно от децата... И това създава предпоставки за много интересни конфликти и много любопитен театър. 

Снежина Петрова: При Ибсен Нора напуска семейството си, дълбоко разочарована от своя съпруг и от неговото предателство спрямо нея, и се опитва някак си да оцелее сама, което в онази епоха е било голямо предизвикателство. Може би, това са прояви на първите опити на жената да се еманципира. В тази пиеса виждаме как тя се завръща 15 години по-късно, за да поиска официален развод, защото се оказва, че съпругът й не й го е дал. 

Каква е цената на независимостта?

Снежина Петрова: Цената на независимостта е самотата. В случая, моята героиня е трябвало, дори и като идентичност, малко да се скрие, да си скрие името, да пише под псевдоним, за да може да публикува книгите си. Тя почва да пише, след като избягва... Въобще не съм мислила за тази битка между половете, която, може би, е основната тема. Мен, по-скоро, наистина много ме вълнува темата за травмата от изоставянето, която тази жена причинява на децата си, какво тя прави с нейното майчинско чувство, как живее, как кастрира чувствата си в един момент нататък, за да оцелее... 

Ясен Пеянков: Независимостта винаги идва с компромиси – каква независимост търсиш, от кого търсиш независимост? Човек винаги трябва да намира време и за себе си – и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно. Дори, когато обичаме някой, ние трябва да запазим нашата индивидуалност, защото нашата индивидуалност е това, което е създало връзката – този съюз между двама души, които в един момент са били непознати, а после стават семейство. 

Г-н Пеянков, в Народния театър срещнахте ли актьори, които по нищо да не отстъпват на Брадли Купър, например, с когото сте работили?

Ясен Пеянков: О, разбира се. Ние имаме невероятни актьори. В Америка няма толкова талантливи артисти. Аз преподавам актьорско майсторство в университета, знам и виждам какво се случва. Невинаги най-талантливите успяват. Нашето театрално образование наистина създава артисти, които действително могат всичко да правят. 

Както споменах, с Бойка Велкова работя за втори път. Тя беше в моята постановка на „Август в Оклахома“ (Премиерата е през 2011 г., отново в Народния театър – бел. а.), където игра главната роля. Мисля, че имаме много добро колегиално разбиране и работни отношения.

Със Снежина Петрова не бях работил досега, но съм я гледал в няколко спектакъла и винаги съм бил невероятно впечатлен от нейния талант, от нейната изобретателност. И до ден днешен, тя не престава да ме удивлява, защото е човек, който постоянно търси, и винаги е толкова органична. Тя може да чете телефонния указател и пак да я слушаш с интерес.

С Цветан Алексиев не бях работил, но съм работил с баща му в предната постановка. Цветан също е много интересен артист. Създава много интересна трактовка на Торвалд. Не отиде в неочаквани посоки, но когато виждаш, че артистът е верен на това, което търси, позволяваш това да се случи. Радина Боршош също е невероятна професионалистка. Прави много добра роля. Като присъствие сред всичките, може би, е най-малката в пиесата, но нейната сцена е много значима, защото там става развръзката на пиесата. 

Автор – Даниел ДимитровОператор – Красимир МихайловКадри от спектакъла – Народен театърМонтаж – Валя Ковачева

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Фестивалът на оперното и балетно изкуство (ФОБИ) в Стара Загора дава посока в лабиринта от музикални събития, каза директорът на Държавната опера в града Огнян Драганов при открива ...
Лейди Гага, „Грийн дей“, Пост Малоун ще бъдат хедлайнери на фестивала „Коачела“ през 2025 г.
Лейди Гага, рок групата „Грийн дей“ и американският рапър Пост Малоун ще бъдат хедлайнери на музикалния фестивал „Коачела“ през април 2025 г., предаде АФП. ...
Екипът на Националния военноисторически музей гостува в Художествената галерия в Казанлък
Екипът на Националния военноисторически музей гостува в Художествената галерия в Казанлък на 23 ноември. Това съобщават от галерията в официалната си фейсбук страница. Събитието е ...
Спектакълът „С гръб към залеза“ гостува на Драматично - куклен театър "Константин Величков"
Спектакълът „С гръб към залеза“ гостува на Драматично - куклен театър "Константин Величков" на 11 декември, съобщиха от културната институция. В него участват актьорит ...
Стефан Илчев ще представи пред публика две свои нови песни
Изпълнителят Стефан Илчев ще представи пред публика две свои нови песни. Това ще се случи по време на неговия концерт на 2 декември в Културен дом НХК в Бургас, съобщи Стефан Илче ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Берлинският театър „Шаубюне“ е застрашен от фалит заради намаляване на бюджета
Берлинският театър „Шаубюне“, който е един от най-известните европейски театри с авангардните си постановки, е застрашен от фалит заради големите бюджетни съкращения, п ...
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Фестивалът на оперното и балетно изкуство (ФОБИ) в Стара Загора дава посока в лабиринта от музикални събития, каза директорът на Държавната опера в града Огнян Драганов при открива ...
Белгийският певец Стромай бе отличен от крал Филип
Певецът Стромай беше отличен от краля на Белгия - Филип, за изключителни заслуги в областта на изкуството, литературата или науката, на церемония в двореца в Брюксел, предаде АФП. ...
Pink Floyd History ще възродят магията на легендарната група
Спектакълът Pink Floyd History Live е музикално и мултимедийно шоу, което пресъздава пет десетилетия музикални шедьоври на легендарната група Pink Floyd. Водени от страстта си към ...
Венецианският театър „Ла Фениче“ отмени първото си представление за сезона
Венецианският музикален театър „Ла Фениче“ във Венеция отмени първото си представление за сезона за първи път от повече от 30 години насам поради протест на персонала, ...
Тикер в 12:00 ч.
Берлинският театър „Шаубюне“, който е един от най-известните европей ...
Начало Авансцена
1836
Авансцена

Независимостта винаги идва с компромиси

Независимостта винаги идва с компромиси.Човек трябва да намира време за себе си и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно.

| 17 Октомври 2024, 08:23 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Независимостта винаги идва с компромиси
Независимостта винаги идва с компромиси
Снимка © DFA

Независимостта винаги идва с компромиси. Човек трябва да намира време за себе си и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно. Дори, когато обичаме някого, ние трябва да запазим нашата индивидуалност, защото тя е това, което е създало връзката – този съюз между двама души, които в един момент са били непознати, а после стават семейство. Това казва режисьорът Ясен Пеянков по повод премиерата на „Куклен дом, втора част“ в Народния театър „Иван Вазов“.

Пиеса на американския драматург и носител на наградата „Оби“ за изключителни постижения в областта на драматургията – Лукас Нейт, е своеобразно продължение на едноименната пиеса на Хенрик Ибсен, и случващото се с Нора петнадесет години по-късно. 

„Фантомът на операта“ се завръща у нас с нови попълнения в актьорския състав, съобщават организаторите от „БГ саунд стейдж“.

Продукция ще пристигне в София още на 17 август за репетиции и подготовка на представленията.

Новият сезон е с участието на Бриджит Костело в ролята на Кристин Дайе. Тя ще си партнира с Надим Нааман в ролята на Фантома, заедно с Лара Мартинс – в ролята на Карлота, Валери Кутко, която отново влиза в образа на Мадам Жири. 

Джорджа Уилкинсън отново е в ролята на Кристин, Дъги Картър – в ролята на  Раул, Арвид Ларсен – в ролята на Андре, Никълъс Гарет – Фирмин.

Към турнето за първи път се присъединяват актьорите Матю Макдоналд, Криси Пъркинс, Конър Пратчет, Чарли Сма

Идрис Елба планира да създаде филмово студио на танзанийския остров Занзибар, предаде АФП. 

Актьорът и рапър, който има корени от Сиера Леоне и Гана, вече е говорил за желанието си да подпомогне развитието на филмовата индустрия в Африка. 

„Идрис Елба ще построи модерно студио, подобно на Холивуд, на Ноливуд, което се намира в Нигерия или на Боливуд, в Индия“, каза министърът на инвестициите на Занзибар Шариф Али Шариф. Властите там вече са предоставили на актьора 80 хектара земя на остров Унгуджа. 

„Не знам как ще наричаме местната филмова индустрия - може да е „Заливуд“ (Zallywood) или „Завуд“ (Zawood)", каза той по време на Международния филмов фестивал в Занзибар.

Според местните медии студиото може да даде тласък на зараждащите се усилия на Танзания в областта на международното филмопроизводство. Проектът е обсъждан миналата година м

Вежди Рашидов създава паметник на българския политик Стоян Омарчевски (1885-1941).

По произведението той работи със скулптора Красимир Ангелов, съобщават от екипа на Рашидов.

По думите им идеята е на директора на Сатиричния театър „Алеко Константинов” - Калин Сърменов, който с подкрепата на зрителите е организирал дарителска кампания в театъра. Сърменов е посетил ателието на Вежди Рашидов, за да види паметника, направен първо от глина. Той е разказал, че от детството си се възхищава на делото на Стоян Омарчевски, което незаслужено е останало потънало в дебрите на историята, разказват от екипа на Рашидов.

„Още когато Калин Сърменов ми сподели идеята си за паметника, аз се  вдъхнових за творбата. Длъжни сме пред паметта на големите българи не само да се преклоним, но и да оставим знак за уважение и почит. Късата памет се опитва да обезцени

Във всяка моя картина е заложено посланието за надеждата. Това каза художничката Калина Лютова по време на откриването на изложбата „Късен дъжд“ в столичната галерия „Сердика“ тази вечер.

По думите това послание е особено изявено в картината, която е и мото на изложбата „Късен дъжд“. „Всяка една картина е лично мое преживяване“, отбеляза Лютова.

ЗА ДЪЖДА КАТО СИМВОЛ НА НАДЕЖДАТА

Лютова обясни, че късният дъжд предполага очакване за промяна, очакване за нещо, което дълго време е заложено „в идеята на автора“.

По думите й посланието, което картините съдържат, е послание за късен дъжд, който прониква в едно пространство и то става изпълнено с надежда. Художничката посочи, че „надеждата трябва да бъде отправната точка, защото ние живеем в един бездуховен

На 11 октомври ще бъде открит Есенен салон на Дружеството на троянските художници (ДТХ) в галерия „Серякова къща“ в Троян, съобщи Мариела Шошкова, уредник в галерията.

Залите на галерията ще приютят най-новите живописни, керамични и пластични творби, създадени от членовете на дружеството.

През миналата година в рамките на салона са представени над 90 творби, а очакванията на галеристката са в изложбата през настоящата година да вземат участие между 20 и 30 автори.  Тя допълни, че галерията работи и с други троянски и гостуващи художници, който не са членове на ДТХ.

Събитието, което се провежда вече повече от 30 години, традиционно е съпътствано от музикални изпълнения. Този път ще гостува пианистът Краси Тодоров, член на група Jeremy. През годините той е бил пианист на Д2, работил е с Графа, Михаела Филева, Любо Киров, Мастило и много други.

„Цената на независимостта е самотата. В случая, моята героиня е трябвало да се скрие, да скрие името си, да пише под псевдоним, за да може да публикува книгите си. Въобще не съм мислила за тази битка между половете, която, може би, е основната тема. Мен наистина много ме вълнува темата за травмата от изоставянето, която тази жена причинява на децата си, какво тя прави с нейното майчинско чувство, как живее, как кастрира чувствата си, за да оцелее“, казва  Снежина Петрова, в ролята на Нора. 

По думите на Пеянков пиесата има много съвременни нотки, написана е на съвременен език, без да е жаргонен: „В същото време се играе с костюми, които според драматурга е най-добре да напомнят на епохата. Оттам нататък, има едно много интересно напрежение между съвременния език, времето, в което се развива, което отваря възможностите за нашия зрител да се почувства в тази атмосфера – сякаш не гледа нещо отдалечено, а нещо, което се случва сега, в този момент“.

В Милано ще бъде открита изложба, на която ще бъдат представени произведения на изкуството, конфискувани от мафията, съобщи електронното издание „Италианисмо“.

 Целта на местните власти е да повишат осведомеността за действията за борба с организираната престъпност.

Изложбата ще се проведе в Кралския дворец в Милано (Palazzo Reale) и ще бъде открита на 3 декември, като ще продължи до 26 януари 2025 г. В експозицията ще бъдат показани повече от 90 творби на значими италиански и международни художници, които са били откраднати от мафиоти.

„Взехме шедьоврите от престъпниците и ги върнахме на обществото“, казва Доменико Пираина, директор на Кралския дворец. „Това не е просто културна инициатива, а въпрос на справедливост“, допълва той. Изложбата включва картини на Джорджо де Кирико, Карло Кара, Салвадор Дали и Анди Уорхол.&n

"Дедпул & Върколака" - третият поред филм от поредицата за Дедпул, е вече трета седмица начело на зрителския интерес, показват обобщените данни от киносалоните. Соченият за един от най-добрите франчайзи от филми с възрастово ограничение, който в световен мащаб прехвърли милиард приходи, у нас е гледан от 115 991 зрители и събра 1 730 738 лева от билетите им.

На втора позиция е първата премиера от миналия петък - "Никога повече" по едноименния роман на Колийн Хувър. Драмата за млада жена, която се надява да започне нов живот в Бостън, но се сблъсква с кошмар от миналото си, е с вече 8 292 зрители и 108 240 лева приходи.

Трети по ред е анимационният "Аз, проклетникът 4", който е месец и половина сред най-гледаните филми у нас. Новата работа на Гру, която го отделя от миньоните и тяхното обучение за тайни мисии, са гледани от общо 160 855 зрители, а приходит

Тази вечер след полунощ е прожекцията на българския филм „Триумф“ на Международния кинофестивал в Торонто, съобщи сайтът на форума Tiff.com.

Филмът е включен в състезателната секция на фестивала „Платформа“ заедно с още девет заглавия със световни премиери. „Триумф“ е българско-гръцка продукция с участието на Мария Бакалова. Филмът е последната част от трилогията на творческия тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов, включваща филмите „Урок“ (2014) и „Слава“ (2016). Бакалова е и продуцент на филма, чийто актьорски състав включва още Юлиан Костов, Маргита Гошева и Юлиан Вергов.

„Триумф“ е вдъхновен от действителни събития в България през 90-те години, когато след падането на комунистическото управление екип от високопоставени военни и психолози предприемат строго секретна операция

Италианският тенор Андреа Бочели празнува 30 години в музиката през 2024 г. с дуети с популярни оперни, поп и кънтри изпълнители и с турне, част от което е и концертът му в София на 14 септември.

Албумът Duets, който предстои да излезе, ще бележи три десетилетия музикална кариера на Бочели и включва 32 песни, писа ЮПИ. В края на август излезе видеото към дуета, който Бочели записа с колумбийската певица Карол Джи. Смятаната за един от най-влиятелните регетон и поп изпълнители, лауреат на „Грами”, пет латино награди „Грами” и четири музикални награди на „Билборд”, пее с Бочели Vivo por ella. Песента е испански превод на популярната италианска песен Vivo per lei, която Бочели преди записа с Марта Санчес.

Освен дуетът с Карол Джи, Duets на Болечи ще включва излизали преди популярни колаборации и нови изпълнения с Крис Стейпълтън, Гуен Сте

Иван Кънев е уникален в нашата живопис, каза изкуствоведът проф. Чавдар Попов на откриването на изложбата „Живопис“ в зала „Васил Геров“ на Националния дарителски фонд „13 века България“. 

По думите на проф. Чавдар Попов Иван Кънев действително показва творчество, което буди възхищение и е едно от високите постижения в нашето изкуство.

„Една от представителните извадки в нашето изкуство“, отбеляза той.

Изкуствоведът подчерта, че колекцията е подредена от автора. Според Попов тази подборка дава една много добра представа за творчеството на Кънев.

Основното, което Иван Кънев подбира като мотиви, е онази архитектура в бита, в ежедневието на човека в България. Това са български пейзажи и основно е липсата на фигури, но ако би имало фигури тук и там, те биха се получили като шум, обясни изкуствоведът.

„Много беше важно за тази проект да се създаде една защитена среда за много личен разговор помежду ни. Защото пиесата докосва много лични теми за всеки човек. И Ясен създаде такава среда, без да бъдем в психо-драматична ситуация. Самата пиеса е такава, но той беше много деликатен през цялото време и разбираше, че всеки работи със собствени, много раними зони в този текст“, допълва Снежина Петрова.

В „Куклен дом, втора част“ участват още Бойка Велкова, Радина Боршош, Цветан Алексиев. Сценограф е Кънчо Касабов, костюмограф – Йордан Михалев, композитор – Теодосий Спасов. Драматург на постановката е Анелия Янева.

Режисьорът Ясен Пеянков и актрисата Снежина Петрова , в разговор с Даниел Димитров – за репетиционния процес, за сътрудничеството между режисьор и актьори, за семейството и традиционните роли на мъжа и жената, за верността към Ибсен и Лукас Нейт, за цената на независимостта.

Г-н Пеянков, от 2002 г. сте в трупата на „Степенулф“ – театърът, сред чиито основатели е Джон Малкович.  Случайно ли е, че поставяте по едно и също време с Малкович в Народния театър?

Ясен Пеянков: Да, абсолютно случайно е. Просто съвпаднаха нашите дати. Даже аз бях на неговата репетиция и съм много доволен, че имаме възможност да прекараме малко време заедно. Никога не съм предполагал, че двама актьори от театър в Чикаго ще се окажат режисиращи в Народния театър, в София, по едно и също време.

Усещането е различно. Тук сме на моя територия, така че сега аз мога да му показвам и да му давам съвети за някои неща. Джон много обича България, обича българските артисти и се чувства прекрасно тук. Къде сме с него, няма значение, но събитията тук са много приятни в момента и просто ни е хубаво да сме заедно по едно и също време, макар и за кратко.

Начина, по който работите в САЩ като режисьор, различава ли се от начина, по който работите в България?

Ясен Пеянков: Да, има разлика, първо, във времетраенето на процеса. В Съединените щати ние имаме процес, който продължава четири седмици с репетиции – между шест и осем часа на ден, шест пъти в седмицата. След това, има три дни само технически репетиции, които продължават по 10-12 часа, след това има десет предпремиерни представления. След това, всяка вечер се играе една и съща постановка, което е различно от репертоарния театър.

Тук имах много повече време да репетирам с артистите. Даже процесът беше разделен на две фази. Репетирах преди лятната ваканция, в третата седмица на май, после дойдох за още един месец, за да довърша пиесата. Харесва ми, защото, по някакъв начин, пиесата стои с теб. Артистите получават натрупвания, които водят до много интересни резултати, и, когато започнем да се връщаме към работата, повече време са живели с образите. Така че тук имам време за по-подробна работа с артистите, отколкото, когато репетирам в Щатите. 

Иначе, третирам по един и същи начин и американските, и българските артисти. За мен е важно да разкажем историята по най-честния, най-правдивия, най-образния и най-интересния начин. Всяка пиеса има своите качества, но много важен е начинът, по който разказваш – какво ще излезе на преден план, дали публиката ще бъде съпричастна и ще се забавлява, или ще бъде съкрушена.

Актьорът или режисьорът надделява в работата Ви като режисьор? Режисьорът Стоян Радев говори за „невидима“ режисура...

Ясен Пеянков: Аз също обичам „невидимата“ режисура. По принцип, работя с артистите като с мои сътрудници. По същия начин работя и с дизайнерите. Спектакълът не е роден само в моята глава. Но това, което артистите донасят в спектакъла, е най-важното. Като актьор знам, че невинаги обичам режисьорът много да се меси в моята работа, че има един процес, в който си казваш: „Виж, какво, остави ме малко на мира. Аз знам какво искаш, но не съм стигнал дотам. Още работя!“. Така че на мен това ми е познато и наистина давам тази „невидима“ режисура. Оставам актьорите да търсят, и когато видя посоката, започвам да давам конкретни конкретни бележки. Оттам нататък, когато вече си получил всичките тези неща от артистите, започваш да ги моделираш, ставаш като скулптор. Взимаш от всичко и започваш да изграждаш картината, както и да изчистваш нещата, които работят за спектакъла или против него. 

Снежина Петрова: Много беше важно за тази проект да се създаде една защитена среда за много личен разговор помежду ни .Защото пиесата докосва много лични теми за всеки човек. И Ясен създаде такава среда, без да бъдем в психо-драматична ситуация. Тя самата пиеса е някак си такава, но той беше много деликатен през цялото време и разбираше, че всеки работи със собствени, много раними зони в този текст. Беше много толерантен към това, което е изключително важно.

Всеки натиск, всяка амбиция, всеки опит да режисира, да поставя, да ни манипулира, мисля, че щеше да катастрофира – точно, защото в пиесата става дума за една архетипна ситуация. И мисля, че всеки човек има опит, поне в собственото си семейство или със свои близки. Това беше ключово качество на Ясен, благодарение на това ние така се разкрихме един към друг, а този спектакъл е просто комуникация между артистите.

Как се случи това сътрудничество, за което говорите. Някои го наричат „химия“... 

Ясен Пеянков: Да Ви кажа честно, процесът беше дълъг. Те не ме познават. Естествено, имаха някакви подозрения към мен от типа на „К`ъв е тоя американец, дето е дошъл да ни режисира“.

Преди това бях работил само с Бойка Велкова. Но мисля, че по време на процеса успях да спечеля тяхното доверие. Артистът трябва да се чувства удобно. Артистът трябва да е предразположен по такъв начин, че да може да извади най-доброто от себе си. Режисьорската професия има една малко треньорска жилка – защото наистина, като треньор, трябва да дадеш на твоите играчи самочувствие и поле за изява. Мисля, че успях да изградя тази връзка с артистите – достатъчно да ми се доверяват и да знаят, че знам какво правя и това, което казвам, ще допринесе не само за цялата визия на спектакъла, а също и те да работят на най-високото ниво в техния занаят. 

В каква посока „Куклен дом, втора част“ продължава темата за семейството и традиционните роли на мъжа и жената? 

Снежина Петрова: За мен по-важно е не толкова темата за традиционните роли, а по-скоро ситуацията на травмата в едно семейство. Защото напускането на майката е травматично – както за нея, така и за всички членове в системата. Интересни са нейните аргументи, как тя намира сили и аргументира това бягство от семейството. В тази травма остават трите и деца, съпруга и жената, която се явява нещо като втора майка, заместител за собствените й деца. Какво се случва 15 години по-късно, когато тя се завърне? Как всички рани се отварят? Как се оказва, че всъщност никой не е живял нормално през тези 15 години? Как без тази среща животът не може да продължи нормално? Тази среща е колкото болезнена, толкова и лечебна... 

Ясен Пеянков: Пиесата на Ибсен е била много скандална, даже е била забранена. В Германия не са могли да я играят, докато не се променили края, който всички знаем – Нора си отива. Но, ако Нора не си отиде, за какво е била цялата пиеса? Това вече не е шок в наше време, но това, което ми харесва в драматургията на Лукас Нейт, е, че той има невероятен респект към Ибсен. Той пише цялата пиеса, стоейки само по правата линия – между Торвалд и Нора, и е изчистил всичко останало. И оттам отива към идеята какво би се случило, ако тази жена се завърне след 15 години. Но това пак става в историческите обстоятелства на тогавашна Норвегия, което е в края на 19-и век. Оттам нататък той развива историята за това какво е направила, как е успяла, но също и какви са ограниченията за нейния успех и как тя трябва да плати за този успех. И, естествено, на първи план, веднага излизат отношенията между мъжете и жените, спорът дали има нужда от брак, какъв е смисъла на брака, какво става с децата в брака, какво става с всички хора, които са били засегнати от една такава случка... И се говори много за човешките отношения между мъжа и жената, каква е ролята на жената в съвременното общество...

Пиесата има много съвременни нотки, написана е на съвременен език, без да е жаргонен. В същото време се играе с костюми, които според драматурга е най-добре да напомнят за епохата. Оттам нататък има едно много интересно напрежение между съвременния език, епохата, времето, в което се развива, което отваря възможностите за нашия зрител да се почувства в тази атмосфера – сякаш не гледа нещо отдалечено, а нещо, което се случва сега, в този момент. Проблеми, към които всички ние сме съпричастни... 

Оставате верен – и на Ибсен, и на Лукас Нейт. Защо това е важно за Вас като режисьор?

Ясен Пеянков: Важно е, защото, след като има автор, той е имал идеи за всяко нещо. Така че, ако тръгнеш да променяш нещата, трябва да си доста доста смел и наистина да знаеш какво правиш. Аз, след като чух за първи път за тази пиеса, имах една много дълга пауза. „Куклен дом, втора част“ малко ми звучеше като холивудски сериал –  „Бързи и яростни 2“. Помислих си, че е много арогантно от страна на този човек да се осмели...

След като започваш да четеш, историята те въвлича и разбираш, че това, което е измислил, наистина е резонно продължение на оригиналната история на Ибсен, и как биха могли да се развиват отношенията между Торвалд и Нора след 15 години, ако тя се върне, без да е имало ни вест, ни кост от нея, и какво е отношението й към едно от децата... И това създава предпоставки за много интересни конфликти и много любопитен театър. 

Снежина Петрова: При Ибсен Нора напуска семейството си, дълбоко разочарована от своя съпруг и от неговото предателство спрямо нея, и се опитва някак си да оцелее сама, което в онази епоха е било голямо предизвикателство. Може би, това са прояви на първите опити на жената да се еманципира. В тази пиеса виждаме как тя се завръща 15 години по-късно, за да поиска официален развод, защото се оказва, че съпругът й не й го е дал. 

Каква е цената на независимостта?

Снежина Петрова: Цената на независимостта е самотата. В случая, моята героиня е трябвало, дори и като идентичност, малко да се скрие, да си скрие името, да пише под псевдоним, за да може да публикува книгите си. Тя почва да пише, след като избягва... Въобще не съм мислила за тази битка между половете, която, може би, е основната тема. Мен, по-скоро, наистина много ме вълнува темата за травмата от изоставянето, която тази жена причинява на децата си, какво тя прави с нейното майчинско чувство, как живее, как кастрира чувствата си в един момент нататък, за да оцелее... 

Ясен Пеянков: Независимостта винаги идва с компромиси – каква независимост търсиш, от кого търсиш независимост? Човек винаги трябва да намира време и за себе си – и, ако започне да изчезва в другия човек, това не е много полезно. Дори, когато обичаме някой, ние трябва да запазим нашата индивидуалност, защото нашата индивидуалност е това, което е създало връзката – този съюз между двама души, които в един момент са били непознати, а после стават семейство. 

Г-н Пеянков, в Народния театър срещнахте ли актьори, които по нищо да не отстъпват на Брадли Купър, например, с когото сте работили?

Ясен Пеянков: О, разбира се. Ние имаме невероятни актьори. В Америка няма толкова талантливи артисти. Аз преподавам актьорско майсторство в университета, знам и виждам какво се случва. Невинаги най-талантливите успяват. Нашето театрално образование наистина създава артисти, които действително могат всичко да правят. 

Както споменах, с Бойка Велкова работя за втори път. Тя беше в моята постановка на „Август в Оклахома“ (Премиерата е през 2011 г., отново в Народния театър – бел. а.), където игра главната роля. Мисля, че имаме много добро колегиално разбиране и работни отношения.

Със Снежина Петрова не бях работил досега, но съм я гледал в няколко спектакъла и винаги съм бил невероятно впечатлен от нейния талант, от нейната изобретателност. И до ден днешен, тя не престава да ме удивлява, защото е човек, който постоянно търси, и винаги е толкова органична. Тя може да чете телефонния указател и пак да я слушаш с интерес.

С Цветан Алексиев не бях работил, но съм работил с баща му в предната постановка. Цветан също е много интересен артист. Създава много интересна трактовка на Торвалд. Не отиде в неочаквани посоки, но когато виждаш, че артистът е верен на това, което търси, позволяваш това да се случи. Радина Боршош също е невероятна професионалистка. Прави много добра роля. Като присъствие сред всичките, може би, е най-малката в пиесата, но нейната сцена е много значима, защото там става развръзката на пиесата. 

Автор – Даниел ДимитровОператор – Красимир МихайловКадри от спектакъла – Народен театърМонтаж – Валя Ковачева

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Лейди Гага, „Грийн дей“, Пост Малоун ще бъдат хедлайнери на фестивала „Коачела“ през 2025 г.
Екипът на Националния военноисторически музей гостува в Художествената галерия в Казанлък
Спектакълът „С гръб към залеза“ гостува на Драматично - куклен театър "Константин Величков"
Стефан Илчев ще представи пред публика две свои нови песни
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Берлинският театър „Шаубюне“ е застрашен от фалит заради намаляване на бюджета
Авансцена
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Творчески отражения
Белгийският певец Стромай бе отличен от крал Филип
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.